Baggrund
Det er pålagt alle firmaer og foreninger, som anvender persondata at have en privatlivpolitik, som beskriver hvilke persondata man modtager og hvordan de anvendes og hvornår de slettes. Denne lovgivning er senest skærpet i maj 2018 gennem EU direktiv GDPR Persondataforordningen.
Dataindsamling
Hos os er der 3 situationer, hvor vi indsamler persondata via vores hjemmeside:
Vinbestilling
Her oplyses: Navn, Adresse og Email-adresse,
Data vedrørende en vinbestilling slettes senest efter 12 mdr. efter en bestilling er afgivet.
Kontaktformular
Her oplyses: Navn og Email-adresse
Vi sletter oplysningerne senest 12 mdr. efter modtagelse
Nyhedsbrev
Ved tilmelding til modtagelse af vores Nyhedsbrev modtager vi Navn og Email-adresse.
Når bruger ikke længere ønsker modtagelse kan man afmelde modtagelsen via et link nederst i Nyhedsbrevet. Herefter slettes alle data i vores register.
Opbevaring af data
Alle data, der sendes og modtages opbevares i en SQL database hos anerkendt webhotel samt i vores eget email-program.
Deling af data
Vi videregiver ingen persondata til 3. part uden brugerens tilladelse.
Beskyttelse af data
Når en bruger sender data via vores hjemmeside er alle data krypteret via SSL, hvilket minimerer risiko for at uvedkommende kan opsnappe data.
Udlevering af data
Du kan som bruger/kunde til enhver tid bede om en udskrift af hvilke data vi aktuelt har registreret om dig.
Vinpakken.dk v/Jørren Kjær
opdateret februar 2019